lunes, 21 de abril de 2008

¿ Las TIC estan generando innovacion pedagogica en las aulas?

¿Las TIC estan generando innovacion pedagocica en las aulas? Lo que dice la investigacion
Europako eskola gehienak baliabide teknologia nahiko dute euren ikastetxeetan (ordenagailuak, wifi...). Hau da, teknologia jada ez da arozo bat. Baina honek hauxe galdetzera bultzatzen gaitu: zein mailatan teknologia hauek hezkuntzara bideratuta daude?
Ikerketa desberdinek erakutsi dute, nahiz eta errekurtso teknologikoak hazkunde handia izan duen, honek ez du esan nahi metodologia aldatu denik.
Ikerketa hauek aditzera eman dute nahiz eta eskuragarri izan teknologia berri hauek, irakasle gehienek metodologia berdinarekin jarraitzen dutela eta teknologia hauek aurretik erabiltzen zuten metodologian aplikatzen dutela.
Irakasle gehienek planifikazioan erabiltzen dituzte IKTak, gehien bat:
- Programazio didaktikoa gauzatzeko
- Ariketak prestatzeko
- Webetan nabegatzeko informazio bila
- Beste irakaskideekin emailez kontaktua izateko
- Administrazio gestioa
Baina IKTak hau baino gehiago dira, eta nahiz eta iraksle gutxiengoak gauzatu ( konplexotasun handiagoa eskatzen dute):
- Materiale didaktikoa gauzatzeko, hala nola; webquest, edublogs, bideoklipak...
- Beste eskola batzuekin kontaktuan egotea...
Bestaldetik, bi iraksle moten arteko kopurua guztiz desberdina da. Gainera irasleak modu sinplean erabiltzen duenean IKT, gehinetan modu expositibo batean egiten du, eta ez plateamendu sozikonduktista baten ikuspuntutik.
IKTak eskoletan presentzia izateak ez du zertan adierazi nahi matodologian aurrerakuntzarik gauzatu den. Askotan, irakaslearen azalpen magistralari laguntzea besterik ez da.
Laburbilduz, etorkizuneko ikuspegia nahi baino ilunagoa ikusten da, nahiz eta diru asko IKTetan inbertitu azpiko mamia aldatu ezean ez dago aldatzerik.

No hay comentarios: