martes, 22 de abril de 2008

Teruel eta IKTak

Terueleko herri batean IKTeen aplikazioa nola gauzatzen zuteneko bideo bat ikusi genuen klasean.
Honi buruz hau da nire hausnarketa:

Teruelen aurkezten den sistemaoinarri digitalekoa da, IKTeen bidez gauzatzen dituzte klase eta ariketa guztiak, liburuak baztertuz.
IKTeen arrakaste herri txikietan ezaugarri konkretu baten ondorioz da; herri txikietan hirietan aurkitu daitezken baliabide azkoren falta dute, ezin dute, adibidez, museoetara nahi beste joan, eta IKTen bidez urrun dituzten hainbat baliebide eskura dituzte.
Gainera IKTeak bestelako gaitasunak ere lantzen ditu, hala nola, interaktibitatea, motibagarritasuna...
Irakaslearentzat lan handia suposatzen du metodo hau erabiltzea, klaseak prestatzeko ez baitu gida-libururik, adibidez eta hauek prestatzeko berak antolatutako lana egin behar du, baliabideak bilatuz,eginez... beti ere soporte digital batean. Gainera irakasle asko aurretik prestatu beharko ziren motodologia hau aurrera eramateko.
Nire ustez metodologia hau alde onak eta txarrak izan ditzake. Motibagarria eta interaktibitatea asko suspertzen dela izan daitezke alde onak. Gainera ikusmen sentsua erabiliz, bideak ikusiz, irudiak ikusiz... askoz gehiago ikasten dela uste dut.
Hala ere, alde txarrak ere ikusten diot nik metodologia honi. Eragospen handiena ekonomikoa da, hau mantentzea diru asko eskatzen du, eta oraindik ez daude subentzio nahikorik horrelako dirutzari aurre egiteko. Gainera, euskarari begire, material urriagoa dugu.

Hala ere metodologia berri hau klasean praktika jartzeko gogotsu egongo nintzateke ni, haurerk gehiago ikasten dute metodologia hau erabiliz uste dudalako.

lunes, 21 de abril de 2008

Bideoak

IMPACTO DE LAS TIC EN LA EDUCACION

Bideo honeta ikusi dezakegu Terueleko adibidea den moduan, baina Chilen.
Interesgarria da bi herrrialde desberdinen antzekotasuna IKTetan, gehien bat "brecha digitala " dela eta, eta nola herrialde hauetan, non teknologia berriak ez diren hain eskuragarriak ere IKTen alde egiten duten.


Bideoa

USO DE BLOS PARA LA DIDACTICA DE LA PLASTICA Y LA EDUCACION


Bideo honeta ikusi dezakegu noiz diren blogak eta teknologia berriak erabilgarriak eta zergatik Arte Hezkuntzaren ikuspuntutik. Zelan blog hauen bidez ikaleak euren lanak erakutsi ditzazkete, gaiei buruzko bideoak eskegi...


Interesgarria iruditu zait, Arte Hezkuntzaren kontzeptua aldatzea beharrezkoa iruditzen zaidalako (Arte Hezkuntza vs Tailerrak) eta teknologia berriekin hastea, biak elkarlotuz, aurrera pausu bat ematea dela deritzot.

Egunkaria

EGaur Blogarekin jarraitu dugu. Gaurkoan besteen helbideak gure blogean sartu ditugu. Era berean freeak zelan sartu eta zer diren ikasi dugu. hauetan guk nahi dugu bloga edo web orria zuzean sart gaitezke eta gainera aldaketak egongo balitz gure orrian ere agertuko litzateke. baina guztiek ez dute hori egiteko baimena ematen rss delakoa bilatu behar dugu.

Gero, teorian azterketari buruz hitz egiten egon gara eta Terueleko herri bati buruzko bide bat ikusi dugu.

Blogak eta hezkuntza

Bilatu behar izan ditugu web orri desberdinak blogari buruz eta nik hurrengo hau aztertzea erabaki dut:
http://blog.educastur.es/blogs-y-educacion/

Bertan agertzen den iformazioa interesgarria iruditu zaidalako eraki dut hau aukeratzea.

Orrialde honetan Blogei buruzko informazio desbedina aurkitu dezakegu irakasleei zuzendua.
nik bloeei buruzko azalpen orokorrreko orria aukeratu dut, baina orrialdetik nabegatuz gero, informazio eta baliabide desberdik toatu daizeke, hala nola klasean praktikan jarritako blog desberinak.

Beste orrrialde hau interesgarria iruditu zait:
http://observatorio.cnice.mec.es/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=378

Orrialde hau "Ministerio de educacion y ciencias"-en barruan topa daiteke, eta justo gu gauden orrian autore desberdinek egindako artikuluak irakurri daitezke "wikis y blogs en la educucion" gaiari buruz.

Interesgarriena 3.na da: "Blogs y wikis en tares educativas":

RESUMEN: En este artículo se intentará analizar el valor pedagógico de las dos herramientas para gestionar contenidos más ampliamente utilizadas en la actualidad: Los blogs y las wikis.
AUTOR: Andrés García Manzano

¿ Las TIC estan generando innovacion pedagogica en las aulas?

¿Las TIC estan generando innovacion pedagocica en las aulas? Lo que dice la investigacion
Europako eskola gehienak baliabide teknologia nahiko dute euren ikastetxeetan (ordenagailuak, wifi...). Hau da, teknologia jada ez da arozo bat. Baina honek hauxe galdetzera bultzatzen gaitu: zein mailatan teknologia hauek hezkuntzara bideratuta daude?
Ikerketa desberdinek erakutsi dute, nahiz eta errekurtso teknologikoak hazkunde handia izan duen, honek ez du esan nahi metodologia aldatu denik.
Ikerketa hauek aditzera eman dute nahiz eta eskuragarri izan teknologia berri hauek, irakasle gehienek metodologia berdinarekin jarraitzen dutela eta teknologia hauek aurretik erabiltzen zuten metodologian aplikatzen dutela.
Irakasle gehienek planifikazioan erabiltzen dituzte IKTak, gehien bat:
- Programazio didaktikoa gauzatzeko
- Ariketak prestatzeko
- Webetan nabegatzeko informazio bila
- Beste irakaskideekin emailez kontaktua izateko
- Administrazio gestioa
Baina IKTak hau baino gehiago dira, eta nahiz eta iraksle gutxiengoak gauzatu ( konplexotasun handiagoa eskatzen dute):
- Materiale didaktikoa gauzatzeko, hala nola; webquest, edublogs, bideoklipak...
- Beste eskola batzuekin kontaktuan egotea...
Bestaldetik, bi iraksle moten arteko kopurua guztiz desberdina da. Gainera irasleak modu sinplean erabiltzen duenean IKT, gehinetan modu expositibo batean egiten du, eta ez plateamendu sozikonduktista baten ikuspuntutik.
IKTak eskoletan presentzia izateak ez du zertan adierazi nahi matodologian aurrerakuntzarik gauzatu den. Askotan, irakaslearen azalpen magistralari laguntzea besterik ez da.
Laburbilduz, etorkizuneko ikuspegia nahi baino ilunagoa ikusten da, nahiz eta diru asko IKTetan inbertitu azpiko mamia aldatu ezean ez dago aldatzerik.